Whisk-e Limited
〒101-0024 東京都千代田区神田和泉町1-8-11-4F (MAP)
Kanda-Izuzmicho 1-8-11-4F, Chiyoda-ku, 101-0024 Tokyo, Japan
TEL:+81(0)3-3863-1501
Whisk-e Company Mission.
ウィスク・イーのミッション
Most mission statements turn out to be a description of a company’s products and activities; ours is what has shaped our people and our portfolio over the past two decades.
We first became involved in the drinks business in 1995 through connections at the then-newly established Isle of Arran Distillery. That introduced us to the concept of ‘Craft Distilling’ perhaps before that expression had even been dreamt up- small scale production by people who really care, using the finest ingredients they can source, driven by the final flavours and aromas and not by cost-of-goods considerations.
This artisanal philosophy amongst our suppliers (and not all have remained small scale, but the concept of craft is ultimately driven by the passion of the producers and not the size of their output) fits well with our understanding of our own role; to make the distance between producers and consumers as short as possible. Through better appreciation all round, we are able to bring products to market for which there is a real need.
Whisky remains at the heart of what we do; although the current challenging supply conditions make it harder, but not impossible, to find those very special casks, the upsurge in interest over the past few years from the broader market had been long overdue!
Japan’s beer market has been in downtrend for the last 15 years. The market size of ‘Craft Beer’ may probably be just a small percentage of the entire beer market, but our European and North-American portfolio of leading craft breweries stands out within the category, and offers a range of choice for beginners, beer lovers, and long-time hopheads.
Cocktails play a huge part in Japanese drinking culture. We wouldn’t think of trying to tell the many, many excellent bartenders of this country how to mix their drinks, or even to offer them new recipes led by our products, but what we can do is help to source niche and high quality Craft Spirits and mixers to provide them, and consumers, with more options. Our philosophy here is very simple: ‘Classic cocktails are classics for a reason. Try substituting some of our artisanal ingredients next time you mix a drink and see how even the classics can be taken to the next level’.
We hope we can share some of our passion with you. Our products may not always be the cheapest but we do hope that they represent excellent value and offer previously unavailable choices to both bartenders and consumers alike.
私たちの製品は必ずしも安価なものばかりではありません。
しかし私たちは、私たちの製品が素晴らしい価値を表現し、バーテンダーそして消費者の皆様に『これまでにはなかったような選択肢』となることを願ってやみません。
株式会社ウィスク・イー 代表取締役社長 遠山公隆
|会社概要
会社名/Company Name | 株式会社 ウィスク・イー/Whisk-e Limited |
---|---|
設立/Established | 2000年9月/Sep 2000 (旧 アランジャパン設立 1998年3月) |
資本金/Capital | 1,000万円/10 million Yen |
代表者/Executive Officers | 代表取締役社長:遠山公隆/President:Kimitaka Toyama |
社員数/Employees | 40名/40 people |
オフィス所在地 /Head Office |
〒101-0024 東京都千代田区神田和泉町1-8-11-4F Kanda-Izumicho 1-8-11-4F, Chiyoda-ku, 101-0024 Tokyo |
ロジスティックセンター /Logistic Centre |
〒108-0022 東京都港区海岸3-31-1-2F Kaigan 3-31-1-2F, Minato-ku, 108-0022 Tokyo |
電話番号/TEL | 03-3863-1501/+81-338631501 |
FAX番号/FAX | 03-3863-1502/+81-338631502 |
営業時間/Business hours | 月曜~金曜 (Mon-Fri) 9:00~18:00 |
休業日/Holidays | 土日祝日、夏季・年末年始 /Sat, Sun, Bank holidays, Summer holidays and Year-end |
主な事業内容 /Contents of Business |
ウイスキー、ビール、スピリッツ、リキュール、ソフトドリンクなどの輸入販売卸、自社輸入製品のインターネット通信販売、 イベント企画・運営 |
関連会社/Group companies | 株式会社ウイスキーマガジン・ジャパン (K.K. Whisky Magazine Japan) |
取引先銀行/Our banks | 三菱UFJ銀行 (MUFG Bank) 三井住友銀行 (Sumitomo Mitsui Banking Corporation) |
|会社沿革
1995年8月 | アラン蒸留所の東京インフォメーションセンターとして活動を開始。 |
---|---|
1998年3月 | 株式会社アラン・ジャパンを設立。『アラン蒸溜所』ブランドの取り扱いを開始。 |
2000年9月 | アラン・ジャパンを母体とし、有限会社ウィスク・イーを設立。 英国パブリッシング・カンパニー社(ウィスキーマガジン)と日本総代理店契約を締結。 |
2001年2月 | 有限会社ウィスク・イーから、株式会社ウィスク・イーに改組。 |
2004年8月 | 『スプリングバンク蒸溜所』ブランドの取り扱いを開始。 |
2008年2月 | 『ブリュードッグ』ブランドの取り扱いを開始。 |
2009年6月 | 『キルホーマン蒸溜所』ブランドの取り扱いを開始。 |
2012年2月 | 100%出資子会社、株式会社ドリンクス・メディア・ジャパン(現 株式会社ウイスキーマガジン・ジャパン)を設立。ウイスキーマガジンジャパンの出版、ウイスキーマガジンライヴなどのイベント運営事業、広報活動を独立して行う。 |
2015年3月 | ウイスキーマガジン(英国)主催『アイコンズ・オブ・ウイスキー』にて『インポーター・オブ・ザ・イヤー2015』を受賞。 |
2016年12月 | 『フラテッリ・ブランカ』ブランドの取り扱いを開始。 |
2017年4月 | 『バラストポイント』ブランドの取り扱いを開始。 |
2017年11月 | 『ディプロマティコ』ブランドの取り扱いを開始。 |
2018年8月 | 『グレンアラヒー蒸溜所』ブランドの取り扱いを開始。 |
2019年1月 | 『フォーピラーズ』ブランドの取り扱いを開始。 |
2019年8月 | 『ミクターズ』ブランドの取り扱いを開始。 |
2020年6月 | 株式会社ドリンクス・メディア・ジャパンの商号を、株式会社ウイスキーマガジン・ジャパンに変更。 |
2021年1月 | 『ディサローノ』ブランドの取り扱いを開始。 |
2021年10月 | 『バスカー』ブランドの取り扱いを開始。 |